BANKACININ KADERİ MÜŞTERİNİN AĞZINDA

yazar:

kategori:

Bankalar sınavla alıp yıllarca eğittiği personeline güvenmeyip, bu insanların kaderini anketle belirliyor. Müşteri Mennuniyeti Anketi ile hayatı allak bullak olan bir bankacının feryadı. Bu sese herkes kulak vermeli.
Bankaların müşteri memnuniyeti anketleri  bir çok bankacının artık kaderini belirlemeye başladığı bir dönemde canı yanan bankacının isyanı: 
Bu isyana tüm banka yöneticilerinin kulak vermesi gerekiyor.
İşte o isyan:

“Bankalar istihdam edeceği personeli seçerken yetenek, kültür ve yabancı dil gibi bir çok sınavdan geçiriyor. Seçtiği personeli o kadar maliyetle eğitip yetiştiriyor. Bankalar  o kadar eğittiği ve sınavdan geçirdiği personeline artık güvenmiyor.
Çokk çok pardon ”seçimi yapan kendilerine” güvenmeyip personelini hatta şubeyi yönet diye çok yetki verdiği müdürünü bile müşteriye soruyor.
Anket adı altında memnuniyetini sorguluyor!
Aslında memnuniyetsizlik yaratan bankacılık uygulamaları,ardarda gelen kesintiler  değil mi?
Bunu hepimiz bilmiyor muyuz?
Bize müşteriyi memnun edemiyorsunuz diyemezsiniz!
Evet siz büyük açıdan bakarak bankanızın memnuniyetini sorgulayıp bir sonuca ulaşıp o sonucu yorumlayabilirsiniz ancak faturayı personele kesemezsiniz!
Yada müşterinin ağzından çıkan puanlamalarla personelinizin kaderini değiştiren performans notunu etkileyemezssiniz!
Ne kadar acı ki az gelişmiş ve okumuşluk oranının düşük olduğu bir toplum olduğumuz  unutarak bankacılık sözleşmelerine standart metinleri bile yazmakta zorlanan hatta bazen ismini ve soyismini bile yazamayan müşterilere SİZİN seçtiğiniz BİZLERİ soruyorsunuz?
Sadece 3 yada 5 müşteriye sorarak her ay sonuçlarını şubelerinize bildirdiğiniz anketler personelinizin iyi ya da kötü olduğu kararını veremez…
Bence artık SİZ DE öncelikle kendinize güvenin ,sonra BİZE güvenin….Ve bu uygulamadan vazgeçin BİZİM MÜŞTERİ GÖZÜNDEKİ SAYGINLIĞIMIZI BİTİRİYORSUNUZ”

T.A
(KKB’si bozuk olduğu için sistemin kredisini reddettiği müşterinin olumsuz görüşü ile performansı düşürülen zavallı bir bankacı!)