BU BİREYSELCİLER NEDEN AĞLIYOR?

Şu günlerde bankalarda en çok ağlayanlar Bireyselciler. İyi de bunlar neden ağlıyor? Duayen bankacı VEZNEDAR bu soruya yanıt veriyor:
Bu bireyselciler neden ağlıyor?
Banka kadrolarında en göze batan ve fazlalık olarak görülen, temizleme operasyonunun ilk başladığı  yer olarak akılda kalan bu kadroda neler oluyor?
Yoksa Bireysel bankacılık bitti mi?
Yoksa bireylerin her biri esnaf mı oldu?
Tabi ki bitmedi!
Peki yararsız hatta faydasız olarak görülen bu kadronun sonunu hangi uygulamalar getirdi?
Bankalar zamanında çılgınca yaptığı uygulamalar ,adı sanı olmayan, akla hayale sığmayan kesintilerle ülkenin gündemine oturmuştu, ard arda müşteriyi  koruyan yasal sınırlamalar ile bankaların önü kesildi, artık havalarda uçan ne dosya masrafları var ne de müşterinin anlayabildiği farklı isimli komisyonlar hayatımızda yer alıyordu ,artık müşteri çok mutlu bankalar çok mutsuzdu.
Dosya masraflarının iadesi ve yeni alınacak komisyonları n sınırlandırılması ile zamanında bankaların gözde kar larının kaynağı olan bireysel  bankacılık artık banka üst yönetiminin de umurunda değildi…. Kar yoksa çoktaaan  bizde yokuz demişlerdi.
Sonra ne mi oldu?
Teknoloji bireysel bankacılığın  ayağına sıktı..
Bankalar sürekli alt yapı bt çalışmaları ile birlikte çağrı merkezleri, otomatik hazır krediler, mesajlar, internet , atm  ler bireysel bankacılık personellerinin yaptığı pazarlamayı daha ucuz maliyetle yapmaya başlamışlardı.
Teknolije tapar gibi yaşadığımız bu dünyada  teknoloji  bireysel bankacılığın düşmanı olarak artık karşımızdaydı.
Son daha da ne mi oldu?
Artık profesyonellik, birikim ,uzmanlaşma gerektiren sadece bireysel bankacılık alt dalı olan mevduat bankacılığı  belki de spesifik iş olan konut  yada oto kredilerinde gerekiyordu..
Onları da şubede temsili bir kişi zaten hayli hayli yapabilirdi.
Çok da akıl fikir gerektirmezdi,kredi kartını da zaten sahada ucuza çalıştırdığı personel satıyordu. Daha fazlasına ne gerek vardı.
Sonra daha da mı ne mi oldu?
Bu kadro artık fazlalıktı!
Bbu kalan iki ya da üç işi de operasyon yani gişelere indirirsek biz bu işten çok kar ederiz demişlerdi.
Neden mi?
Asgari ücretli personelde bu küçük satışları yapar,imza alır, ya da mevduat toplar yada  fatura talimatı alırdı.
Bbunları yapabilecek becerideydi. Hem para sayar hemde satış yapardı,bu onlar için çok kolaydı,banka için de sudan ucuzdu.
Peki sonra mı ne oldu?
Bireysel bankacılık masalı da burada sona erdi.
İnsansız değil ama temsilen seyrek istihdam edilmiş personel ile bireysel bankacılık hayatına devam etmekteyiz.
Hadi işinize bakın….
Biraz önce bankama mesaj attım.
Ok diyerek kredimi hesaba geçtiler, akıllı cep telefonum aracılığıyla hesabımdaki bakiyeyi eft yaparak tüm kart ödemelerimi yaptım, kalan parayıda internet bankacılığım aracılığıyla 30 gün mevduat a iyi bir oranla bağladım.
Peki müşteri temsilcim kim mi?
Hiç haberim yok tanışmadım, çünkü ona hiç ihtiyaç duymadım.
Veznedar
(peki bana mı ne oldu? Artık vezne bölümü kalktı, bende artık satış yapıyorum:))))