ZİYARETİN HEDEFİ Mİ OLUR?

Veznedar, bazı bankaların son aylarda hedef diye dayattığı müşteri ziyaretini ele aldı. Bazı bankalar neden bu kadar ziyaret için baskı yapıyor?
Kimler ziyarete çıkar?
Yeni bir icat yaptıklarını düşünen kurumlar başladılar ziyaret mevzusuna bir de olmazsa olmaz baskısına.
(üst lerde bir kişi icat yapar o kişi bu icatta başarılı olmak zorundadır, tutma ihtimali yoksa bile kendi rüştünü ispat etmek için başarılı olmak zorundadır. başlar baskıya, yoksa rezil olur, aksi takdirde birkaç başarısızlık onun kellesini  birkaç hamlede alır. İşte bu baskı buradan doğar.)
Daha önce de yazmıştım. Ziyaretin de hedefi mi olur?
Hangi kurumlar için ziyaret hedeftir size söyleyeyim.
Marka değeri yerlerde, itibarı ayaklar altında olan ,kendi marka gücü olmayıp ,müşteriyi ayağına getirmeyi beceremeyip  personelin ilişkilerini ya da onların ikna yeteneğini kullanan kurumlar o arada yapamadıklarını pazarlamayı ziyaret hedefi(aslında personeli de müşteriyi de bıktırma politikasıdır bunun diğer adı) ile yapmaya çalışmaktadırlar.
Peki veznedar için ziyaret nedir?
Sokak satıcılığı değildir, müşteriyi on kez arayıp on kez yanına da uğramak hiç değildir. Gün ü kurtarıp sadece o ürün için gitmek de hiç değildir.
Bakalım bugün çantadan ne çıkacak diyerek bes ,sigorta ,kredi ,vadeli diyerek çift kulağını çektiğiniz şans eseri  çıkacak tavşan  hiç değildir.
Müşteri artık aptal değil, cahil hiç değil çocuklar.
Bir konut kredisi için aynı emlakçıyı 10 kez ziyaret etseniz ne olur, müşteriniz bilmiyor mu?
Vatandaş bilmiyor mu hangi oranda kredinin hangi bankada uygun faiz ve masrafla olduğunu,  o kadar mı gözleri kör ?
Vanlı hidayet abinin yönlendirdiği bankanın kredisini  kullanacak.
Ya da müşterileriniz o kadar cahil mi 1.15-1.40 arasında olan kgf kredilerini 1.75 den kullanacak. Hadi bu müşterileri değil beş kez yirmi kez ziyaret edin bakalım iş çıkaracak mısınız?
Ancak çer çöp adamı toplayıp müşteri portföyünüzü oluşturursunuz buna da bankacılık denmez.
Sizin banka olarak uygulamalarınız kötüyse, ve sizi müşteri tarafından  tercih edilebilir kılmıyorsa ,siz personeline uygun silahı vermeyip sizi savaşa sokup  savaşı kazanmayı planlıyorsa ve kurumunuz sizden ziyaret hedefi bekliyor bir de üstüne baskısını yapıyorsa siz sürekli ziyaret edin  hatta 24 saat müşterinin işyerinde evinde oturun  yine de istediğiniz başarıyı yakalayamazsınız.
Ziyaret nitelikli olmalı ,nokta atışı olmalı, müşteriyle günü kurtar mantığıyla tanışıp  uzun süreli ilişki kurmayı hayal etmediğiniz yada bunu beceremediğiniz taktirde bu işi beceremezsiniz.
İş ziyarette değil iş kurgu da, iş banka kültüründe, iş güven de ,iş marka da , iş personelinizn kalitesinde, bilgisinde, iş üründe en önemlisi de iş banka uygulamalarınızda yoksa Bayrampaşa şubede çalışan ayşe hanım ın ikna yeteneğinde ya da urfa şubede çalışanı ahmet bey in ikna yeteneğinde değil…
Hadi işinize bakın
Yine çok konuştum bana çöp data atamışlar, 72 ziyaret yapmam gerek hızlı hızlı koşarak mı merhaba desem yok sa hepsini bir araya toplayıp vaaz mı versem bu bankacılık ürünlerini anlatsam bilemedim.
hemen bitirmem  ve o ziyaretleri kapatmam gerek.
Çünkü benim ziyaret hedefim var…vayyy bu bankacılığın haline
veznedar