Vatandaşın sosyal medyada banka isyanı

yazar:

kategori:

Bankaların haksız yere aldığı masraf ve komisyon ile ilgili bir vatandaşın ekşisözlükde yazdığı sosyal medyada isyana dönüştü.
Türkiye’nin en büyük bankaları arasında yer alan yerli sermayeli bir bankaya giden vatandaş 50 bin liralık ticari kredi almak için başvuruda bulunur. Ancak sonra ihtiyacı olan parayı başka türlü bulur ve almaz. her hangi bir sözleşme ve imza atmamış olmasına rağmen vatandaşın hesabından 500 TL “teklif hazırlama ücreti”kesilir.
Ortada ne kredi ne de bir para olmasına rağmen söz konuşu kişinin hesabından otomotikman kesilen 500 lira isyana neden oldu. Söz konusu vatandaş yasal yollardan itirazına sonuç alamayınca çareyi Ekşisözlük‘de yazmakta bulur.
Ticari kredi rezaleti”başlığı ile açılan konu kısa sürede binlerce kişi tarafından okunurken, aynı zamanda onbinlerce kişi tarafından da sosyal medyada paylaşıldı. 
Söz konusu kişi, tepkisinin şube çalışanlarına değil, üst yönetime olduğunu da belirterek, şunları yazdı:
“”ön not: tepkim ….bank’ın tüzel kişiliğinedir. gelir modelindeki çarpıklığadır. “parayı kesebildiğimizden keselim, itiraz ederlerse iade edelim” mantığıyla iş yapan üst yönetiminedir.
tepkim kendilerine gelir hedefi verilen ve bu hedefi tutturmak zorunda olan şube müdürüne değildir. hele müşteri temsilcisine hiç değildir.
bu entryden sonra anladığım kadarıyla üst kademeden alta doğru bir fırçalama silsilesi çalıştı, ve olan yine evine ekmek götürmeye çalışan insanlara oldu. ortadoğu zihniyetiyle iş yapıp, sesinizi çıkarınca da ortadoğu zihniyetiyle fırça silsilesi ve özür dileme. sayenizde sadece görevini yapan bu insanlardan sizin yerinize utandık, iyice yüz yüze bakamayacak hale geldik. tebrikler üst yönetim.

NE OLMUŞTU?
Olay şu konu başlığında başlamıştı:
……..bank’ın ticari bankacılık biriminin kredi başvurusuna teklif verirken “500 tl teklif ücreti” kesme rezaletidir. haber vermeden, uyarmadan, sözleşme olmadan.
50 bin liralık ticari kredi başvurusuna teklif ücreti adı altında 500 lira kestiler. üstelik krediyi kullanmayacak olmamıza rağmen. ve de böyle bir koşul hiçbir şekilde kabul edilmemiş, hiçbir imza atılmamışken.
neymiş efendim teklif hazırlamaya vakit harcanmış. onun bedeliymiş. teklif hazırladığın müşteriye bunun parasını kesmek görülmemiş bir şey. müşteri hizmet talebinde bulunur, çalışır didinir teklif hazırlarsın. hazırladığın tekliflerin bazıları reddedilir, bazıları kabul edilir. kabul edenlerle işine devam edersin. senin işin bu. teklif isteyen müşteriye “bak şu kadar bedeli var” dersen kimse senden teklif istemez, iflas edersin. parasını habersiz kesersen de neye girer, siz daha iyi bilirsiniz.
yapmanız gereken, kredi için ….bank’tan hayatta teklif istememek. aynen kesiyor paranızı. zaten verdikleri oran, kestikleri dosya masrafı, istedikleri sigorta primi kredi almayı imkansız hale getiriyor. muhtemelen o yüzden kesiyorlar bu parayı, çünkü kimseye kredi satamıyorlar.
iyice tırtlaşan mobil uygulaması üzerine bir de bu teklif ücreti tüy dikmiştir.
benim haberim olmayan, mobil uygulamada görünmeyen, ama miy’in ekranında var gözüken kredi kartımı da kapattırmam gerekiyormuş bu arada. onu da tesadüfen öğrendim.
hesabı kapatacağım en kısa zamanda. ve bddk’ya şikayette bulunacağım.
kiralanmayacağını bildiği halde boktan evi kiralama için gösteren, sonra da ev gösterme ücreti isteyen emlakçı seviyesine düşmüşler.
edit: “kullanmayacağın krediyi niye talep ediyorsun” diyen bankacılara cevap: kullanacaktım, şartları uymadı. 36 ay kredi için 1.** faiz, 2 bin lira dosya masrafı, 3 bin lira hayat sigortası (32 yaşındayım ve sağlık sorunum yok). halkbank’ın aynı tutarda verdiği bireysel kredinin şartları daha uygundu.
siz kendi aranızda böyle para kesme uygulamalarına alışmış olabilirsiniz ama dışarıdan çok saçma, basit ve ucuz geliyor böyle bir para kazanma yöntemi. “
İSYAN BAYRAĞI
Bu konunun paylaşılmasından sonra sosyal medyada ticari ve kobilerden alınan haksız masraflar isyana dönüştü.