Efsane Cuma indirimi aldatmaca çıktı

yazar:

kategori: ,

Ticaret Bakanlığı bünyesinde bulunan Reklam Kurulu,  Efsane Cuma ve şahane Cuma indirimlerinin tüketiciyi aldatmaya yönelik olduğunu ortaya koydu.

Reklam Kurulu çalışmaları kapsamında hassasiyetle ele alınan ve dönemsel olarak “Efsane Cuma”, “Şahane Cuma İndirimleri” gibi adlarla yapılan indirimli satış reklamları da yer aldı.

Söz konusu 55 adet dosyadan 2 adedi mevzuata aykırı bulunmazken, 33 adedi hakkında durdurma cezası, 20 adedi hakkında ise toplam 3 milyon 658 bin 448 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

Kurul tarafından çeşitli sektörlere ilişkin karara bağlanan 200 adet dosyadan, 186’sının mevzuata aykırı olduğu değerlendirilirken, 14 adet dosyaya ilişkin tanıtımların mevzuata aykırı olmadığına karar verildi.

Mevzuata aykırı bulunan dosyalardan 128’i hakkında durdurma cezası, 58 adet dosya hakkında ise 6 milyon 923 bin 147 lira idari para cezası uygulandı. 2 adet dosyanın ise ertelenmesine karar verildi.