Akbank

Akbank’tan mobil bankacılık açıklaması: Hacklenenler Sosyal mühendislik mağduru!

Akbank ile ilgili iddialar sosyal medyada gündem olmaya devam ederken, Gazeteci İbrahim Haskoloğlu banka yöneticileri yaptığı görüşmeyi paylaştı.

Akbank yetkilileri ortaya atılan iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirtirken “Bankamızda herhangi bir hacklenme veya kişisel verilerin çalınması olayı yaşanmamıştır. Bu iddialar tamamen asılsızdır.” ifadelerini kullandı.

Bankadan yapılan açıklamadan öne çıkanlar:

– Mağduriyet yaşadığını söyleyen müşterilerimizin tamamı sosyal mühendislik mağdurudur.

– Özellikle android cihazlarda bedava film ve maç siteleri gibi riskli web sitelerine giren, güvenilir olmayan kaynaklardan uygulama indiren ve sahte reklamlar ve oltalama sistemlerine itibar edip bilgilerini paylaşan müşterilerimiz dolandırıcılık kurbanı olabilmektedirler.

– Telefon görüşmeleriyle dolandırıcılara bilgi verildiği de sıkça görülen bir durumdur. Yani, güvenlik sorunlarının büyük kısmı müşterilerin kişisel bilgilerini kendilerinin ifşa etmesiyle ortaya çıkmaktadır.

– Akbank, ilgili tüm güvenlik gerekliliklerine uygun olarak çalışmakta ve bu kontroller düzenli olarak gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, bu tip olaylar sadece Akbank’a özel değildir; tüm sektörde zaman zaman karşılaşılan vakalardır.

– Bu tür olaylar uzun süredir var olan durumlardır, ani gelişen sorunlar değildir.

– Bütün vakalar detaylı şekilde incelenmekte, müşterilerimizin mağduriyetinin de giderilmesi dahil olmak üzere her türlü tedbir ve aksiyon ivedilikle alınmaktadır, alınmaya da devam edilecektir.