BİR BANKACILIK MASALI

VEZNEDAR, bankacılık sektörünün kötü adamlarını yazdı. Her türlü kötülüğün toplandığı banka ve o adamlar kimler? Nereden geldiler ve neder kötü oldular. 
‘Kim sevmez masalı ‘veznedar bu da soru mu? diyorsunuz eminim.
Masallarda kötüye ve  tuzağa rağmen iyiler kazanır, mesafelere ya da yasaklara rağmen aşıklar birbirini bulur değil mi?
Veznedar ‘masal anlatma bize ‘diyorsunuz tabiki?
Ben bu gece size bankacılık masalını anlatmak istiyorum,
Bu bankacılık masalı nasıl başladı ?
Nasıl bu sektör bu  kötü insanlarla bir anda doldu?
Nasıl oldu da  kötü bir yönetim anlayışı bir anda oluştu?
Nasıl bir anda bu kadar insafsız yönetim anlayışı oluştu? Yoksa bu masalda bankacılığın tanımı mı değişti de bizim haberimiz olmadı?
Yoksa zamanında en tepede istihdam edilen üst yönetim mi?
Peki bu masalı dinlenemez ya da bu masalı anlatış şekliyle yatakta uyunamaz hale kim getirdi?
Bir masal olur da o masalın karakterleri olmaz mı?
Bu masalla iki karekter akıllarda kalır.
İyiler ve kötüler!
Bizim masalımızda  unutmayacağımız karekter kötüler. Bankacılık masalın seyrinin bir anda değişmesindeki en önemli  sebep gördüğüm , o kötü niyetli karekterler…
Kötü niyetli karakterlerin ortak noktası aynı kalıptan çıkmış, aynı eğitimleri almış, aynı kültürde yetişmiş ,kar ,büyüklük gibi ölçülebilir her şeyin sıralamasını insanın çok çok önüne geçirmiş olan bu takım elbiseli adamlar?
Peki  bu hesap makinalı, bu icatçı,bu exceli iyi kullanan adamlar kim?
İşte bizim masalımızın kötü kahramanları eminim hemen  tanımışsınızdır!
Hemen resmini çizmişsinizdir?
Bilmiyorsanız da açın bakalım özgeçmişlerinde ortak nokta olarak ne  gördünüz?
Tabiki bilmem ne danışmanlık şirketi marka imzası.
Peki  neden bu mobbing davalarının sayısı bu kahramanların yönettiği birkaç bankada sürekli artıyor?
Neden bu bankaların itibarları yerle bir?
Neden bu bankalarda sürekli strateji değişiyor?
Neden bu bankalarda uzun süreli ve soluklu koşu yerine neden 100 metrelik bayrak yarışı tercih ediliyor? Neden bu bankaların yönetim anlayışı kısa vadeli?
Neden bu bankalarda müşterinin memnuniyeti, personelin mutluluğu düşünülmüyor?
Neden sadece rakam ,kar ,büyüklük konuşuluyor?
Neden bu bankaların personellerini duruşu farklı? 
Neden bu bankaların kurum kültürleri bariz bir şekilde sırıtıyor ?
Neden bu bankaların tüm organizasyon şemasında  her ‘ok’ un yönünde yukarıdan aşağıya ciddi bir baskı var?
Marka değeri ve bilinirliği yüksek o meşhur danışmanlık firmasının koridorlarını koklamış olanlar neden bu kadar insafsız ve zulümü çok seviyor?
Keşke masalımızın kötü kahramanı, kırmızı başlıklı kızın ormanda önünü kesen kurtlar kadar masum olsaydılar ama ne yazık ki bu masalın ,bankacılık masalının kirlenmesine ve bu sektörün bitmesine, ucuzlaşmasına neden oluyor ve bizim sektörümüzü  kirletiyor.
Sempatik görünümlü takım elbiseli kurtlarımız bırakın artık  plaza da dolaşan şu kırmızı başlıklı kızın peşini de hadi artık işinize bakın.
Artık şu hesap makinalarını fırlatın ve unuttuğunuz insanı görün!!
Sloganınız sadece’ insan’ olsun  
Hadi işinize bakın….
Bu masal uykumu kaçırdı , ben  biraz tv izleyeyim.
Veznedar
(hoşgeldin 2017)