DenizBank CEO’su Hakan Ateş: Tur operatörlerine yakıt desteği yeniden sağlansın

Denizbank Finansal Hizmetler Grubu CEO’su Hakan Ateş, Antalya’da düzenlenen 11. Uluslararası Resort Turizm Kongresinde yaptığı sunumda “Öyle bir Kurtuluş Savaşı veriyoruz ki ‘Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır’ diyerek ülkemizdeki bütün turizm bölgelerindeki potansiyeli hayata geçirmemiz gerekiyor” dedi.

Tur operatörlerine geçmiş dönemde yapılan uçak / koltuk başına yakıt desteği gibi teşvik edici önlemlerin tekrar uygulanmasını isteyen Ateş, “Bu, Mısır, Yunanistan, İspanya gibi aynı kategoride yer aldığımız ülkelerle rekabet açısından önem arz etmektedir” dedi.

DenizBank Finansal Hizmetler Grubu CEO’su Ateş, “Ekim 2021 itibarıyla, KGF’nin 6.47 milyar TL turizm sektörüne sağladığı kefaletin yüzde 18’inde DenizBank var. Pandemi sürecinde, Ocak 2020’den bugüne, 1.4 milyar dolar turizm kredimizi yapılandırdık” bilgilerini verdi.

Turizm için dört talep

DenizBank’ın, ‘yağmurlu günde’ de turizmcinin yanında olduğunu söyleyen Hakan Ateş, “Ekim 2021 itibariyle, KGF’nin 6.47 milyar TL turizm sektörüne sağladığı kefaletin yüzde 18’inde DenizBank var. Pandemi sürecinde, Ocak 2020’den bugüne, 1.4 milyar dolar turizm kredimizi yapılandırdık” diye konuştu.

Turizmcilerle her yıl olduğu gibi bu yıl da görüştüklerini ve bekledikleri destekleri not ettiklerini kaydeden Ateş, sektörün 4 talebi olduğunu söyledi

1-Ciro üzerinden ödenen yüzde 2’lik Konaklama Vergisi, Ocak2023’e ertelendi. Müteşekkiriz. KDV oranının yüzde 8’den yüzde 1’e indirilmesi uygulaması 30 Eylül 202Fde sona ermişti. Bu uygulamanın devam etmesi, kâr sıkıntısı çeken turizmcilerimizin nakit akışını rahatlatabilecektir.
2-2020′deki ‘tahsis, üst hakkı’ gibi kamu ödemeleri bu yıla, 2021 kamu ödemeleri de 2022’ye ötelenmiştir. Bu uygulama neticesinde 2022’de oluşacak 2 yıllık kamu ödemeleri yükü, şimdiden turizmcilerimizi bu konuda düşündürmektedir. 2022 yılı ödemelerinin vadeye yayılabilmesi durumunda, turizmcilerimizin faaliyet döngüsü zora girmeden kamu borçlarının ödeme imkanı yaratılmış olacaktır.
3-Tur operatörlerine geçmiş dönemde yapılan uçak / koltuk başına yakıt desteği gibi teşvik edici önlemlerin tekrar uygulanması; Mısır, Yunanistan, İspanya gibi aynı kategoride yer aldığımız ülkelerle rekabet açısından önem arz etmektedir.
4-Turizm emekçilerimizin, tüm yıl boyunca çalışabilecekleri diğer sektörlere kaydığını, dolayısıyla yetişmiş personelin istihdamı konusunda sıkıntılar yaşandığını söyleyebiliriz. Bu sıkıntıyı azaltmak adına, kış döneminde istihdamın devamlılığı amacıyla birtakım SGK teşvikleri /destekleri sunulması yararlı olacaktır.”